Škoda octavia 4 kombi zepředu
Novinky

Škoda Octavia 4

Škoda Octavia 4 by se měla na trh dostat začátkem roku 2020. Je delší, má větší kufr, diesel je dvoulitrový, 4×4 je i k benzínovému motoru a interiér má spací úpravu. Nová Škoda Octavia 4. generace s dynamickým designem exteriéru navazuje na větší Superb i Scalu, tzv. Octavii hatchback. Stojí na modulární platformě MQB.

Škoda Octavia 4 cena

  • Pokud vás zajímá Škoda Octavia ceník 2019, v základu bude za 636 900 korun s DPH. Octavia Kombi se zážehovým motorem 1.5 TSI – 110 kW v kombinaci s šestistupňovým manuálem Ambition bude za stejnou cenu jako kombi s turbodieselem 2.0 TDI Evo – 85 kW.
  • Silnější 2.0 TDI Evo o výkonu 110 kW, kombinovaný se sedmistupňovým DSG bude za 731 900 korun.
  • Všechny tři se dají pořídit i ve stupni Style s příplatkem 51 000 korun.
  • Liftback Škoda Octavia Tour se základním motorem 1.0 TSI – 81 kW a šestistupňovým manuálem přijde v půli roku 2020 za 456 900 korun.
  • Následovat budou Škoda Octavia Scout, sportovní Škoda Octavia RS, varianta Škoda Octavia CNG a plug-in hybrid Octavia IV.
  • Novou Škodu Octavia si můžete i nakonfigurovat.

Největší Octavia 4

Škoda Octavia 2019 je o 19 mm delší než předchůdce, kombi je delší o 22 mm a oba širší o 15 mm. Rozvor je delší jen o 6 mm. K dispozici jsou 19“ disky kol z lehké slitiny. Vylepšená aerodynamika se projeví na nižší spotřebě i hlučnosti. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil u kombi o 30 l na 640 l a u liftbacku o 10 l na 600 l.

Škoda octavia 4 kufr

Škoda Octavia 4 interiér

Škoda Octavia 4 v interiéru zaujme dvouramenným volantem ovládajícím až 14 funkcí a dotykovou obrazovkou poslední generace infotainmentu 8,25“ nebo 10“, s širokou konektivitou, bezdrátovým dobíjením, hlasovým ovládáním s digitální asistentkou Laurou, sdružující i ovládání ventilace s až třízónovou klimatizací. Dvouspojková převodovka se ovládá po drátě minimalistickým joystickem. Nechybí elektromechanická parkovací brzda a shift-by-wire ovládání DSG automatu. Virtuální kokpit má displej 10,25“ a head-up displej s promítáním na čelní sklo.

Zaujmou i ergonomická sedadla s garancí kvality Akce zdravá záda – AGR, s potahem v perforované kůži, vyhříváním a ventilací. Prostor pro kolena se vzadu zvětšil o 5 mm. Potěší i 5 USB-C konektorů, 2 ve předu, 1 ve stropě pro autokameru a 2 vzadu s 230V zásuvkou Sound System Canton a 12. reproduktory. Bezklíčové odemykání KESSY je na všech dveřích.

Škoda octavia 4 interiér

Nové technologie

Světlomety LED Matrix s vykrýváním okolního provozu v dálkovém režimu, zadní světla s dynamickým blinkrem, asistent vyhýbání v krizové situaci i pro odbočování a detekce chodců a cyklistů. Sledování mrtvého úhlu Side Assist má dosah až 70 m. Zážehové motory jsou ve variantě 1.0 TSI, 1.5 TSI a dvoulitr. Vznětové jednotky zastupuje dvoulitrové TDI ve třech výkonových verzích. K dispozici je i verze spalující CNG. Mild-hybridní agregáty s pomocným elektromotorem pro opakované starty a vyšší výkon jsou s litrovým TSI nebo výkonnější patnáctistovkou. Plug-in hybridní varianta je v kombinaci s benzinovým motorem 1,4 TSI o výkonu 115 kW – 156 k či s elektromotorem o výkonu 75 kW s názvem iV dobíjenou i ze sítě.

Škoda octavia 4 kombi bezpečnostní senzory

Zaměřeno na výkon

Celkový systémový výkon je 150 kW – 204 k a maximální točivý moment 350 Nm. Vedle benzinových a dieselových agregátů je k dispozici i verze na zemní plyn. Na CNG je dojezd 523 km a dohromady přes 800 km. Plug-in hybridní verze má šestistupňovou automatickou převodovku DSG, motor Škoda Octavia 1,4 TSI s výkonem 156 k v kombinaci s elektromotorem, celkem 204 k s vysokonapěťovou lithiumiontovou baterií s kapacitou 37 Ah – 13 kWh a dojezdem 55 km – WLTP. Ta ale zmenší kufr na 450 l u liftback a 490 l u kombi. Dobíjí se ze zásuvky nebo přes wallbox. Konektor je pod krytkou v předním nárazníku u řidiče a otevírá se tlačítkem ve dveřích. Octavia iV je k dispozici mimo stupeň výbavy Active a model Scout.

Podvozky ve třech variantách a spací úprava

Kromě standardního podvozku je k mání i sportovní, snížený o 15 mm, nebo zvýšený o 15 mm v paketu pro špatné cesty. Lze si pořídit adaptivní podvozek DCC, automaticky upravující tlumení a v rámci volby jízdního režimu Driving Mode Select lze u jednotlivých jízdních režimů volit parametry. Na přání je kombi paket pro spaní se dvěma komfortními hlavovými opěrkami na zadních sedadlech, přikrývkou a stínicími roletami zadních bočních skel.

Ohodnoťte tento článek

Autobat.cz je internetový magazín. Píšeme o všem co se aktuálně řeší v automobilovém průmyslu. Jsou to jak aktuality, zajímavosti, nápady, tipy tak i recenze, srovnání a testy produktů i služeb. Cílem je lidem pomoci, v co nejvíce různých oblastech.

Zanechat Odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *